Sunday 15 November 2009

home

Na jo, ez lehet, hogy hosszu lesz.
Van ez a film (megnezheto online, ingyen, hasznaljatok ki!). Mar egy ideje hallottam rola innen-onnan (pl Nora is irt rola), kb egy honapja letoltottem, de csak ma reggel dontottunk ugy, hogy megnezzuk. Es... kicsit vegyesek az erzeseim.
A HOME egy gyonyoru termeszet/dokumentumfilm. Yann Arthus-Bertrand rendezte, Luc Besson kozremukodesevel, mint producer, gondolatebresztokent, hogy mi is tortenik a Folddel, es ebresztokent, hogy mi is tehetunk ellene.


A film gyonyoru, es latvanyos - persze ezt mar megszokhattuk Yann Arthus-Bertrand kepeinel, imadom. Egeszen mas szemszogbol latja az ember a dolgokat, tenyleg csodalatos. A kommentar viszont... Nem is tudom... Nem emlitve, hogy csupa olyan dolgokrol beszel (kiveve amit a kanadai olajhomokrol mondott), amit mar tudtunk korabban is, hihetetlen szajbaragos. Ertem en, hogy valoszinuleg nem kifejezetten mi vagyunk a kozonseg, akik amugy is torodunk a kornyezetvedelemmel, hanem akik eddig meg nem, de tenyleg el kell mondani egy ora alatt otszor, hogy a Foldon minden elem egymassal osszekottetesben all - a Nap, a fold, a viz, a fak...? Harmadikos kornyezetismeret tananyag. Es egy kicsit osszeszedetlen is - ismetel egy csomo dolgot, de egyaltalan nem ter ki pl a hulladek kerdesere.
Szoval a film feletol leginkabb csak a kepekert neztuk.
Es tudod, mikor kezdett el hatni ram? Mikor mar teljesen lemondtam rola. Eldontottem, hogy ez egy szep film, nem tobb. Persze, romboljuk a kornyezetunket bla bla, tonkretesszuk ezt a gyonyoru Foldet bla bla. Nem mondom, hogy ez rendben van, egyaltalan nem, de eleg az, hogy megmutatjuk, hogy mit csinalunk, hogy amit csinalunk az rossz? Hol vannak a megoldasok?
Es akkor jottek a kepek a kezdemenyezesekrol. Napkollektorok, szeleromuvek... es egy kicsit meghatodtam. Ez meg mindig keves, es nem teljesen vagyok meggyozodve rola, hogy tenyleg tudunk valtoztatni a dolgokon (van egy elmelet, de megintcsak hosszu sztori, errol majd talan maskor), de jo latni/erezni, hogy talan, ha mindenki hozzaad egy keveset, akkor lehet jobban csinalni. Ha nem is visszaforditani a folyamatot, de nehany hibat kijavitani.
Szoval igy. Nezd meg, es dontsd el, hogy TE tudsz-e tenni valamit.
Tudok adni otleteket... :)

3 comments:

Unknown said...

a van egy elmelettel kapcsolatosan olvasde el ezt:
ingenuity gap

ha vegeztem vele, odaadom szivesen.

vik said...

igen, emlitetted mar egyszer, rajta van a konyves wishlistemen :)

steve said...

Lehetne megkapni azt a listát!!