Friday 18 January 2008

szamok

Nem tudom, meseltem-e mar a sudokurol?
Tudom, tudom, eloszor en is ugy felig-meddig hulyesegnek tartottam - a hulyeseg nem jo szo kulonben, de hogy szamokat beirogatni kis kockakba, es akkor ebben mi a plane, hat ez tok konnyu... Aztan mikor otthon voltunk, valaki ottfelejtette a sudoku fuzetkejet elottem, en meg gondoltam, ha mar igy kereszteztuk egymas utjat, kiprobalom. Es rajottem, hogy sudokuzni jo.
A lenyeg, hogy soronkent es oszloponkent is egytol-kilencig be kell irogatni a szamokat, ertelemszeruen egy soron vagy oszlopon belul sem szerepelhet ketszer ugyanaz az ertek, es a kisebb negyzetekben is ugyanez a szabaly ervenyes. Vannak, amik elsore nagyon egyszerunek tunnek, es aztan kiderul, hogy talan azert annyira nem is, es vannak, amik mar elsore sem, es kiderul, hogy meg nehezebbek, mint gondoltad volna.
Miutan en rakattantam, mar Z sem nyugodhatott - tegnap este ejfelig online jatszottunk, probaltuk javitani az idonket. Ennek persze meglesz a bojtje, ma alig birom nyitvatartani a szemem, holnap hajnalban meg utazunk.

1 comment:

Anonymous said...

igen, fizika előadásokon szoktuk a Metroban csinálgatni :)