Thursday 12 March 2009

into the wild

Mar vagy jo ket hete neztuk meg ezt filmet, de ossze kellett szednem a gondolataimat, hogy mit is irjak rola. Mikor vegeztunk vele, en egyszeruen le voltam nyugozve. Magaval ragadott a tortenet, a hangulat, a kepek, a zene... es mindezek tokeletes osszhangja.
Aztan elkezdtem olvasgatni rola, es akkor jott a gondolkodos resze, mert van egy csomo ember, aki egy egeszen mas oldalat latja a dolognak, es mint altalaban, abban az oldalban is van racio. De jol megragtam, es arra jutottam, hogy en tovabbra is lelkesedem.
Az 'Into the Wild' egy valos tortenet alapjan keszult. Christopher McCandless egy felso-kozeposztalybeli amerikai csaladbol szarmazik, jo tanulo, jo sportolo. A diplomaosztoja utan megis otthagy mindent. Az osszes penzet egy jotekonysagi szervezetnek utalja, megszabadul bankkartyaitol, okmanyaitol, osszepakol egy hatizsakot es utrakel. Eloszor rozzant autojaval, de hamarosan megszabadul attol is, es gyalog folytatja utjat keresztul Amerikan. Ket even at. Neha dolgozott itt-ott, de sokszor csak abbol elt, amit a termeszetben talalt. Es kozben kikristalyosodott a vegso terv: eljutni Alaszkaba, az IGAZI VADONba, es ott elni a termeszet lagy olen. Roviden.
Es akkor itt jonnek a kerdesek. Mert egy csomo emberben felmerul, hogy ez mennyire onzo, es gyava dolog - nem torodni a csaladdal (egyaltalan nem vette fel veluk a kapcsolatot, miutan elment), elmenekulni a valos elettol, a problemaktol, ahelyett, hogy megoldana oket. Es igen, a felelossegteljes (nagyobbik) felem erti ezt. De. Ott van a masik. Mert nem ez az igazi batorsag? Hogy ott mered hagyni a materialista vilagot, a targyak kenyelmet, a biztonsagot? Es valasztani egy olyan utat, ahol nem szamit az, hogy mennyit keresel, hogy milyen kocsid/teved/akarmid van, hogy hanyszor mesz nyaralni egy evben?
A teljes szabadsag.
Nem is tudom mit irjak meg. Nezzetek meg mindenkeppen. Gyonyoru film, meseszep tajakkal, csodalatosan fenykepezve, Sean Penn rendezeseben, Emile Hirsch foszereplesevel, Eddie Vedder fantasztikus zenejevel.

"...you are wrong if you think that the joy of life comes principally from the joy of human relationships. God's place is all around us, it is in everything and in anything we can experience. People just need to change the way they look at things."

2 comments:

Unknown said...

Igencsak vegyesek az érzelmeim... merthogy oké, hogy ez bátor tett volt, és sok mindenre rájött az út során, de aztán mire ment vele a végén? Valahogy ez a végkifejlet nekem lehúzta a film mondanivalóját. Értem én, hogy igaz történet, meg nem lehet minden happy end, de akkor is...!

vik said...

igen, persze, nekem is egy csomo minden van, amit nem ertek, vagy nem tetszett. pl hogy miert kellett a szarvasos resznek ugy tortennie, ahogy. siman lehetett volna maskepp is. osszessegeben megis nagyon tetszett.
az elmul par napban pedig rongyosra hallgattam a filmzenet :)