Wednesday 1 July 2009

the beginning of a beautiful day

Skócia folyt. - Isle of Skye, Elgol

A hideg éjszaka után ragyogó napfényes reggelre ébredtünk. A bácsi adott nekünk reggelit, aztán megcsodálhattuk mindenféle lábasjószágait, leginkább a soksok féle-fajta birkát/bárányt (az egyiknek NÉGY szarva volt, és nem mutáns, hanem ilyen fajta!). Újabb eseménydús nap állt előttünk, el is indultunk hamar.
Elgol egy iciripiciri falucska, nagyjából a világvégén. Hihetetlen, de tényleg úgy van, hogy az egyik oldalon felmászol a hegyre, a másik oldalon legurulsz, jobbra-balra van egy-két ház (kb tíz), és a végén az út belefut a tengerbe.
[a kis fehér pöttyök a falu]
Azért jöttünk ide, mert innen indulnak a 'bálnanéző' motorcsónakos túrák. Azt már tudtuk, hogy bálnára nem sok esélyünk van, pont rossz időben voltunk ott, de azért reméltük, hogy valami érdekeset majd látunk. Beöltöztettek minket nagyon vicces neonnarancssárga rucikba, meg mentőmellénybe, és mikor már teljesen michelin-emberkének éreztük magunkat, na akkor indulhattunk. Felbőgött a motor, és először csak mendegéltünk, aztán már nagyon gyorsan, és annyira hihetetlen gyönyörű volt az egész, hogy körben a hatalmas hegyek, a csúcsok felhőben, és a tenger színe, és a nap, és a sószag, és a szél... és vagy a széltől vagy a hatalmas boldogságtól, de nekem még a könnyem is kicsordult. Aztán láttunk fényes fekete kerekfejű fókákat, meg fényes fekete kormoránokat, meg mászkáltunk apró kis szigetek körül, az egyiken három ember lakik - két webdizájner meg a kocsmáros. :)
A képek az albumban.
És nagyjából ennyi volt a reggelünk, talán kis csalódás az állatvilág hiánya miatt, de összességében nekem nagyon tetszett. Szívesen elcsatangoltam volna még a faluban, meg a környező sziklákon, barlangokban, de inkább gurultunk tovább.