A tömeg, mint tudjuk, közlekedik. Olykor önszántából, olykor azon kívül. Utóbbi esetben jellemzően a szó fizikai értelmét tekintve inkább, mint a "sokaság" (Ősmagyarul Csőcselék) szinoním fogalmát. Ezek alapján megkülönböztetünk "tömegközlekedés" és "kapitális perec" fogalmakat.
Vegyük például a buszokat. Ékes példái az egymással csupán szóalaki rokonságban áló fogalmak összekapcsolására. A tömegközlekedés eme nagyszerű példányai kárpáti- és afrobritt kezelőszemélyzetüknek köszönhetően naponta emberek ezreit juttatják el a város egyik végéből a másikba, rendszerint egy darabban. Ismétlem, rendszerint.
A technika legújabb vívmányai ezek, a szó bizonyos értelmében véve fokozatmentes automaták. Igazából két fokozatot ismernek. Az egyik az "ÁLL" a másik a "MEGY". Átmenet nincs. Kéne hogy, de nem létezik. Ajtó praktikus okokból csak elöl található. Elindulásnál ugyanis a gyanútlan alany éppen a pénztárcájával bajlódik, és nem ér rá magának ülőhelyet keresni. Ajtó becsuk, busz megy, alany feküsz. Alany (immáron hátul) feltápászkodik, legubbaszt ahova tud, és kapaszkodik az életéért. Retteg, és rettegésben tart. Két másikat, akik előtte ülnek, és akiket kapaszkodás hiányában az előző stopptáblánál kedélyesen lebólintott, mint bágyadt cincér a csüngőepret. A célhoz közeledvén az alany megnyomja a gombot, majd feláll, és a buszöböl bejáratánál megindul az ajtó felé. Ujjai elernyednek... és ott a hiba kedves nézőink, OTT A HIBA!!! Mekkora HIBÁT vétett, te Úristen, mekkorát, de ezt már nem fogják tudni behozni! Nem, ezt már BIZTOSAN NEM! Majdnem fél percet vert Montoyára 11 méteren, de milyen áron...! Holvandémonhill pedig ott mosolyog a kormány mögött, és megköszöni, hogy igénybevettük szerény szolgáltatásaikiskrumpinemkeejöjjönmáskoris.
Vegyük például a buszokat. Ékes példái az egymással csupán szóalaki rokonságban áló fogalmak összekapcsolására. A tömegközlekedés eme nagyszerű példányai kárpáti- és afrobritt kezelőszemélyzetüknek köszönhetően naponta emberek ezreit juttatják el a város egyik végéből a másikba, rendszerint egy darabban. Ismétlem, rendszerint.
A technika legújabb vívmányai ezek, a szó bizonyos értelmében véve fokozatmentes automaták. Igazából két fokozatot ismernek. Az egyik az "ÁLL" a másik a "MEGY". Átmenet nincs. Kéne hogy, de nem létezik. Ajtó praktikus okokból csak elöl található. Elindulásnál ugyanis a gyanútlan alany éppen a pénztárcájával bajlódik, és nem ér rá magának ülőhelyet keresni. Ajtó becsuk, busz megy, alany feküsz. Alany (immáron hátul) feltápászkodik, legubbaszt ahova tud, és kapaszkodik az életéért. Retteg, és rettegésben tart. Két másikat, akik előtte ülnek, és akiket kapaszkodás hiányában az előző stopptáblánál kedélyesen lebólintott, mint bágyadt cincér a csüngőepret. A célhoz közeledvén az alany megnyomja a gombot, majd feláll, és a buszöböl bejáratánál megindul az ajtó felé. Ujjai elernyednek... és ott a hiba kedves nézőink, OTT A HIBA!!! Mekkora HIBÁT vétett, te Úristen, mekkorát, de ezt már nem fogják tudni behozni! Nem, ezt már BIZTOSAN NEM! Majdnem fél percet vert Montoyára 11 méteren, de milyen áron...! Holvandémonhill pedig ott mosolyog a kormány mögött, és megköszöni, hogy igénybevettük szerény szolgáltatásaikiskrumpinemkeejöjjönmáskoris.
No comments:
Post a Comment