Saturday 6 October 2007

arany és narancssárga

Még hét közben kitaláltam, hogy ha már itt az ősz, és ilyen szépséges színek vannak, meg avar- és földillat, akkor használjuk is ki, és keressünk egy helyet, ahol kicsit természetközelbe kerülhetünk. Ki is néztem egy történelmi házat a kertjével. Aztán péntek este elmentünk Zsókáékhoz kártyázni, és az utolsó pillanatban Phil megemlítette, hogy van egy arborétum Bath mellett, és miért nem megyünk oda. Persze mentünk, és nagyon jól tettük. Bár nem annyira Bath mellett van, mint inkább úgy 20 mérföldre tőle (Bristoltól is kb ennyire van), de nagyon könnyen megtaláltuk (egyszer sem tévedtünk el!), aztán a parkolók bejáratánál bénáztunk egy kicsit, de ennek köszönhetően valahogy ingyen jutottunk be.
És bent pedig... Hatalmas területen (600 hektár) hihetetlen növényválaszték (több, mint 3000 féle fájuk van) - igazi paradicsom nekem. A háttérinformációkat persze csak utólag olvasgattam el, és csak ámulok megint, hova kerültünk. A helyet a Sunday Times a közelmúltban beválogatta az első 30 'kihagyhatatlan' látványosság közé; történelmi múltja, a fajgazdagság és a kiültetések módja is egyedülálló. Kiemelten híres az itt található 'Nemzeti Juhargyűjtemény' - na ennek örültünk mi most nagyon, ugyanis (mint pár perce megtudtam) idén a szokásosnál korábban kezdődött a levelek őszi elszíneződése, szóval mi ma teljes őszi ragyogásban láthattuk.
Katt.

No comments: