Thursday 18 October 2007

a tomegkozlekedesrol

Nem tudom, emlitettem-e mar, de akkor most. Ugye vannak ezek a buszok. Van tobb kozlekedesi tarsasag is itt, de a legnagyobb a 'first', nekik van a legtobb buszjaratuk, lefedik az egesz varost. Elmeletileg. Bent a varosban ez gyakorlatilag is egesz jol mukodik, van menetrend, jon a busz, integetsz, megall, utazol. Ha nem integetsz, nem all meg, de az mar egy masik mese. Viszont ha valahova kulvarosba, vagy varoson kivulre szeretnel utazni (es szeretnenk, mert mindketten kulvarosban dolgozunk), akkor mar szembesulsz nemi nehezsegekkel. Ritkabbak a jaratok. De persze ez siman belefer, azert a felorankent egy busz sem rossz. A nagyobb problema, hogy a menetrendet eleg egyedulalloan ertelmezik. Nekem, kelet-europai utazonak, az az elkepzelesem, hogy kitalalom, hova akarok menni, es mikorra, megnezem a menetrendet, hogy ezt melyik busszal tudom elerni, a menetrendben jelzett erkezes elott mondjuk ot perccel kimegyek a megalloba, a jelzett idoben jon a busz, es akkor idoben odaerek vele, ahova menni szeretnek. Ezt a gyakorlatot probaltam itt is mukodtetni, de mint erre a heten sokadszorra feny derult, sajnos nem megy.
A busz mellett autos segitseget is igenybe kell vennem reggel a bejutashoz, az elkepzeles az, hogy a fonokom haza elotti buszmegalloban szallok le, es onnan vele jovok dolgozni. Ez ket hetig igy is tortent, majdhogynem doccenomentesen, aztan hetfon reggel: varok a szokasos buszra, 08:10, nem jon. Semmi gaz, kimaradt, a kovetkezovel meg mindig beerunk idoben, 08:27. Nem jon. Na itt mar kezdtem ideges lenni, foleg miutan minden korulottem varakozo mar reg elment (masik busszal), es nagyon hulyen ereztem magam, hogy lehet, hogy tudnak valamit, amit en nem, volt valami kiiras menetrendvaltozasrol, vagy beszuntettek a vonalat, vagy mi??? De persze sok valasztasom nincs, vartam. Es vartam. Es vartam. Es aztan megjelent egy busz, 08:43. A menetrendben a kovetkezo 08:49. Tokjo. 40 perc.
Aztan tegnap reggel gondoltam ugyes leszek, kimegyek korabban, hatha... Ket zebranyira voltam, mikor lattam a buszomat kanyarodni, 08:01. A menetrend szerint 08:10. Es a kovetkezo ismet valamikor haromnegyed korul jott. Megint negyven perc.
Es ennek az egesznek ket kovetkezmenye van:
1) MUSZAJ vennunk meg egy autot. Igen, azon kivul, amit Daninak veszunk a rommatort helyett.
2) Megfaztam. Eloszor miota itt vagyunk. Ugyhogy most zsepi az orromrakotve, tea, propolisz, cevitamin. Meg van masfel napom meggyogyulni.

4 comments:

Anonymous said...

Mi is csak néztünk Norbival amikor a busz 10-12 percel előbb elindult londonból :D

Anonymous said...

ja és jobbulást, ofkorsz :-]

Euthymia said...

Szia, látom, akkor arrafelé sem egyszerűbb az élet :) Jobbulást is! Nálunk, egészen kezd beállni a menetidő :) :)

Anonymous said...

jobbulást Neked, a busz meg: a sofőr tuti veszprémi, ehhez szokott hozzá, nem tud mást :) szegény