Friday 1 August 2008

fahejas csiga

Csiga. De nem az a hagyomanyos, csinaljunk kakaosat meg akkor mar fahejasat is, hanem olyan... ismeritek a Cinnabon-t? Na valami olyasmi. Puha, omlos, vastag. Kremsajtos mazzal a tetejen. Melegen a legjobb.

hozzavalok
[teszta]
* 1 bogre tej
* 3 evokanal vaj
* 3 es fel bogre liszt
* fel bogre cukor
* 1 nagy tojas
* 2 es fel teaskanal szaraz eleszto
* 1 teaskanal so

[toltelek]
* 3/4 bogre barnacukor
* 2 evokanal fahej
* vaj (az amerikai recept azt irja, fel rud - de persze a fene se tudja mennyi naluk a fel rud, en sztem kb 10 dekanyit hasznaltam el)

[maz]
* 10dkg kremsajt (amerikai azt mondja 4 uncia. haha. szoval hasrautottem)
* 10dkg porcukor
* 2 evokanal vaj
* kiskanal vaniliakivonat (vagy egy zacsko vanillincukor)

elkeszites
A tesztahoz tedd a tejet meg a vajat egy mikrozhato pikszisbe, es melegitsd addig, mig a vaj teljesen elolvadt. A recept szerint ez 30-45 masodperc, haaat nekem tobb volt (bar az is igaz, hogy mivel nem akarjuk felforralni, csak az olvasztos fokozaton csinaltam). Ha megvan, ontsd egy nagy keverotalba, adj hozza egy bogrenyit a lisztbol, a cukrot, tojast, elesztot, sot, es kevergesd (robotgeppel is siman lehet) amig csomomentes lesz, akkor hozzaadhatod fokozatosan a tobbi lisztet. Egy ido utan mar nagyon jo illata lesz (dolgozik az eleszto), meg szepen elkezd gomboc lenni, elvalni a taltol - ekkor johet a kezzel maszatolas-dagasztas. Ha nagyon ragados, adhatunk meg hozza lisztet, a vegere egy viszonylag sima golyobist kell kapnunk. Olajozz ki egy masik talat, koltoztesd at a golyot, fedd le folpackkal, konyharuhaval, es tartsd melegen - kb 2 oran keresztul, ezalatt majd joooool megno a duplajara.
A toltelekhez keverd ossze a cukrot a fahejjal. Lisztes deszkan nyujtsd ki a tesztat egy nagy teglalappa. En nem tudtam tul nagyra nyujtani helyhiany miatt, de ugy tunik az sem baj, ha esetleg kicsit vastagabb a csiga egy-egy ive, mert tenyleg finom a teszta maga is. Szoval nyujtsd ki, es a puha vajat egyenletesen kend szet rajta. Soknak fog tunni, de kell. Aztan szord meg a fahejas cukorral. Az is soknak fog tunni, de az is kell. :) Es most jon a tekeres: minel egyenletesebben csinaljunk egy fatorzset, majd szeleteljuk fel. Elvileg 18 darabra kene vagni, de en vekonyabbakat csinaltam - minden csak attol fugg, milyen duci csigukat szeretnel.
Kikent tepsibe rakosgatjuk at oket, es elvileg ujabb ket oran keresztul keleszteni kene, gondolom akkor meeeeg puhabb lesz, meg meeeeeg finomabb. Csak en meg ennel sokkal turelmetlenebb vagyok, szoval nekem rogton mennek ilyenkor a sutobe - amig 'aranybarna' lesz (kb 15 perc).
A tepsibol rogton racsra - es fejjel lefele kell borogatni oket. Tudomtudom. En is az ilyen lepeseket szoktam hulyesegnek gondolni, minek bonyolitani meg ilyenek, de: itt ez azert fontos, mert mikor kiveszed a sutobol, a csigak kozott mindenhol bugyborekol a fahejas-vajas karamell, ami kifolyt beloluk, es igy tudod a legjobban megorizni oket, hogy lefele forgatod, mig az aljukon a karamell megszilardul. Kulonben kicsurog mind. Es kar lenne. Kb 10 perc utan vissza lehet forgatni.
A maz nem muszaj (tudom en is, hogy mennyi extra cukor meg zsir van benne), de egy perc osszeberrenteni, es utana rakened a meg forro tekercsre, es puha es edes, es osszessegeben NAGYON-NAGYON jo.

No comments: