Friday 29 August 2008

az vagy, amit megeszel?

Az egyik meno taplalkozos oldal osszerakott egy szazas listat azokrol az etelekrol, amiket minden valamirevalo mindenevonek ki kell egyszer probalnia. Bevastagitva, amit mar ettem - athuzva, amit sose kostolnek meg (linkek magyarazatkepp).
  1. vadhus - siman, akarmikor
  2. csalantea - zold, termeszetes, finom, szeretjuk
  3. huevos rancheros - eddig meg nem, de ugye tojas johet akarmikor
  4. tatar beafsteak - akarhogy is veszelyes, nyers hus meg minden, megis
  5. krokodil - de szivesen kiprobalnam
  6. veres hurka - az igazi, otthoni nagyonjo, sot most pl szivesen ennek is, az angol 'black pudding' az nekem nem jon be
  7. sajt fondu - gondolom nem kell magyaraznom. sajt. joooo
  8. ponty - nem hiszem, hogy lenne olyan magyar ember, aki meg nem
  9. borscs - meg nem, de Z eleg sokat aradozott rola, es az utobbi idoben arra is rajottem, hogy en valojaban szeretem a ceklat
  10. baba ghanoush - meg nem, de padlizsan minden mennyisegben
  11. tintahal
  12. pho - vietnami kajat szerintem meg sose kostoltam (termeszetesen most felkerult a listara)
  13. mogyorovajas-dzsemes szendvics - na lehet, hogy ez az, amit ki kene huznom. persze soha ne mondd, hogy soha, de mar Mark mogyorovajas-bananos kenyeretol is kivert a viz... a mogyorovaj magaban oke.
  14. aloo gobi - sajat magam csinaltam, szoval nem tudom mennyire volt autentikus
  15. hot dog utcai arustol - haha, ugy nezem jon a hardcore terep :)
  16. epoisses - budos, francia sajt... csak jo lehet
  17. szarvasgomba - ha egyszer gazdagok leszunk
  18. gyumolcsbor, nem szolobol - ribizli, meggy, meg ugye alma [cider rlz!]
  19. gozolt, disznohusos zsemlek - gondolom ez valami kinai cucc lehet
  20. pisztaciafagyi
  21. heirloom tomatoes - na errol meg nem hallottam
  22. friss, vad erdei gyumolcsok - nana
  23. foie gras (libamaj)
  24. rice and beans - hat ilyen formaban meg nem
  25. disznosajt - megvolt, bar nem szeretem
  26. nyers scotch bonnet paprika - pont nemreg olvastam rola, hogy az egyik legdurvabb csipossegben a vilagon
  27. dulce de leche - nem is ertem, hogy hagyhattuk ki
  28. osztriga - muszaj
  29. baklava - iraki ferjes kolleganotol
  30. bagna cauda - nem hallottam meg rola, de most mar kivancsi vagyok!
  31. wasabi borsok - jessz
  32. kagyloleves cipoban - San Francisco kikotoben. isteni volt
  33. sos lassi - edes mangolassit ittam, az jo volt
  34. savanyukaposzta - es hogy hianyzik
  35. root beer float - ez valami amerikai cucc, valoszinuleg nem szeretnem
  36. konyak vastag szivarral - a konyak meg csak-csak, de a szivar?
  37. clotted cream tea - szegyen, de meg nem
  38. vodka jelly [Jell-O] - hat a Jell-O resze megvolt, legkozelebb vodkasat szerzunk
  39. gumbo
  40. okorfarok - gondolom, megkostolnam
  41. kecske curry - ha mast nem, majd Indiaban
  42. egesz rovarok - ha mas megeszi, en is megeszem.
  43. phall - a csiposet szeretjuk
  44. kecsketej - kecskeize van
  45. malata whisky legalabb huszezer forintos uvegbol - nem vagyok whiskyrajongo (sot), de ha egyszer egy ilyen uveg kozelebe kerulnek, biztos nem utasitanam vissza
  46. fugu - a nagyonmergezo hal. muszaj lesz egyszer. majd Japanban
  47. chicken tikka masala
  48. angolna - nem emlekszem, ha volt sem hagyott mely nyomokat
  49. Krispy Kreme doughnut - Dunkin'Donuts volt, az er?
  50. tengeri sun
  51. kaktuszgyumolcs - higochumbo - jejeje :)
  52. umeboshi - tartositott formaban megvolt, frisset majd Japanban
  53. abalone
  54. paneer - meg nem, de nagyon szimpatikus
  55. McDonald's Big Mac Deal - no comment
  56. Spaetzle - igenigen Kaesespaetzle [Aginak koszonhetoen] nyammi
  57. Martini-koktel - meg nem, pedig kotelezo
  58. 8% folotti alkoholtartalmu sor - meg csak mostanaban kezdem sorozni, egyelore a konnyedebbeknel tartok
  59. poutine - hogy miket ki nem talalnak? de persze krumpli meg sajt, rossz nem lehet
  60. Szentjanoskenyerfa-csipsz - majd legkozelebb Afrikaban
  61. s'more - nem szoktuk csokiskekszbe rakni, csak a marshmellowt grillezzuk magaban
  62. borjumirigy
  63. kaolin - ???
  64. Currywurst - a nemetek kolbasza csak jobb lehet, mint az angoloke
  65. durian
  66. bekacomb - muszaj lesz
  67. churros - jessz. osszel, forrocsokival
  68. haggis - ez a skot disznosajt. mindenfeleket mondanak ra, altalaban nem nagyon eltetik.
  69. fried plantain - fozobanan. majd Thaifoldon
  70. chitterlings
  71. gazpacho - jejeje. akar andaluz, akar manchego
  72. kaviar es blini - jol hangzik
  73. absinthe - ajaj. Naiyanaval Patrik konyhajaban :)
  74. brunost - sajt. nem tudtam, hogy a norvegoknak is van, de ez csak kivancsibba tesz
  75. roadkill - hehe, asszem ezt koran kezdtem. de nem egyszer ettunk igy ozet meg nyulat.
  76. baijiu - pia, johet
  77. Hostess Fruit Pie - gondolom eheto, de ha lehet, inkabb home-made
  78. csiga - lasd beka
  79. lapsang souchong - akarmi, ami fustos
  80. Bellini - koktel, jessz
  81. Tom Yum - igenigenigen. leginkabb csirkevel.
  82. eggs benedict - jo, bar az english muffinrol nem vagyok meggyozve
  83. Mikado - csokisropi
  84. kostolomenu egy haromcsillagos Michelin-etteremben - jo lenne
  85. kobe marha - szinten Japan
  86. nyul - paprikasan vagy savanyu levesnek :P
  87. gulyas - hurra, fennvagyunk a listan
  88. viragok - volt mar diszites sutin, meg salataban is
  89. lo - na ez az, amit nem akarok
  90. Criollo csokolade - gondolom ez valami nagyon puccos
  91. Spam - hat ez ilyen gyikhus szeru
  92. puhapancelos rak
  93. rozsaharissza - pedig mar regota szemezek vele
  94. harcsa - halaszle (utana meg turoscsusza)
  95. mole poblano - meg sosem
  96. Lox - fustolt lazac, bagel, kremsajt, kapri. nagyon jol hangzik
  97. lobster thermidor - lehet akarmi rossz homarbol?
  98. polenta - (puliszka)
  99. jamaikai 'Blue Mountain' kave
  100. kigyo - lasd a bogaraknal. masok is megeszik.
Harmincnyolc. Keves. Meg van hova fejlodni kulinarisan.

1 comment:

Anonymous said...

Szia, hogy én ezt akkor, miért nem vettem nálad észre?! köszi a linket!
Én meg sem számoltam még, mennyi az annyi...
És a tengeri herkentyűk nekem félelmetesek :)