Wednesday 29 April 2009

Coraline

[csak megnyugtataskepp, hogy meg mindig olvasok, ha nem is mindig irok rola]

A Coraline egy nagyon fura konyv. Gyerekkonyv, mese, magaval ragado, hihetetlen elvezetes, alig lehet letenni... megis alaposan meggondolnam, hogy mikor adom eloszor a gyerekem kezebe, hogy olvassa. Mert a Coraline ijeszto is.
Coraline egy hateves kislany, aki a tortenet kezdete elott nem sokkal koltozik szuleivel egy szep nagy hazba. A hazban ket masik lakas van, a tetoterben egy fura oregember lakik, aki allitasa szerint egereket idomit, a foldszinten pedig ket fura venlany a kutyaikkal. Coraline-ek laknak kozepen, es nappalijukban van egy titokzatos ajto, ami nem vezet sehova, csak egy teglafalra nyilik. Coraline szulei mindketten otthon dolgoznak a szamitogepukon, es bar nagyon szeretik kislanyukat, nem nagyon figyelnek ra, nagyon elfoglaltak es szorakozottak.
Tortenetunk a nyari szunetben jatszodik, es mivel szulei nem ernek ra foglalkozni vele, Coraline eleg sokat unatkozik. Sorra latogatja a haz tobbi lakojat, felfedezi a kertet... es ujra es ujra visszater a rejtelyes ajtohoz a nappaliban. Az ajto zarva van, de a kulcs ott log a tobbi kozott es Coraline kivancsisaganak engedve tobbszor is kinyitja az ajtot... mig egyszer az ajto mogott nem a szokasos teglafalat, hanem egy sotet folyosot talal. A folyoso vegen egy, a sajatjukkal teljesen egyezo lakast talal, ahol nagy orommel es szeretettel varja mar a masik apukaja, es meginkabb masik anyukaja. Ugy tunik, a masik oldalon minden sokkal erdekesebb - anyukaja finomat foz neki, a szobajaban csupa nagyon erdekes jatek varja... de van egy kis problema. Masik szulei szeme helyen nagy fekete gombok csillognak, es azt akarjak, hogy Coraline maradjon veluk orokre, o is kapjon gombszemeket es soha ne terjen vissza igazi csaladjahoz. A kislany nem akar gombszemet, elszalad, de a gonosz masik anyuka eltunteti igazi szuleit, igy kenytelen visszaterni a folyoso vegen levo lakasba, hogy megmentse oket. Es innentol jon a hatborzongatas, szellemgyerekekkel, es osszes gyerekkori remalmunkkal, sotetseggel, szornyekkel, es leginkabb, hogy a szuleink gonoszak (ugye nem csak en hittem azt egyedul, hogy anyu titkon boszorkany?), es nem is szeretnek minket. De szerencsere Coraline nem marad teljesen egyedul, a szellemgyerekek segitenek neki, es van egy beszelo macska is, es a vegen minden jora fordul.
Imadtam a konyvet, Coraline nagyon szeretheto karakter (kicsit koraerett, komoly, csendes, okos gyerek), es egy kicsit tartok is tole, hogy milyen lesz a mozi, mert a plakatok alapjan egeszen mas jon le, mint ahogy en kepzeltem... na majd meglatjuk.

3 comments:

Euthymia said...

Szia, én láttam otthon 3D-ben ezt a remek kis mozit! És én félős vagyok! Nem nézek, olvasok általában ilyen filmeket, de nagyon akartunk moziba menni és az volt csak, amit egyikünk sem látott és megnéztem!!!!
Remek kis film! És nem féltem! És ült ott egy kislány mellettünk és ő sem félt.
Nekem tetszik!! Nagyon!!!

vik said...

:) nem is attol felek, hogy felnek, hanem, hogy nem olyan lesz, amilyennek en elkepzeltem.

Euthymia said...

Szia, azt tudom, hogy te nem vagy félős ilyen filmekhez, csak valahogy eltolódott az én véleményem a félős felé :) bocsi.
Amúgy, én mindig csalódom egy kicsit, ha filmen is megnézem, amit olvastam. Ezek a rendezők (forgatókönyvírók) nem tudják, mit akarok én látni :) :)
Milyen volt az amszterdami???